Saturday, April 9, 2011

Hari pertama...

Hari ini kuliah bermula, tapi saya dan beberapa kawan serumah terpaksa ponteng untuk mengemas rumah yang boleh dikatakan seperti ditinggalkan setahun. Debunya toksah nak kata, seinci..eh2, tak adalah begitu. Hiperbola je. Saya dan kawan2 mengemas bilik masing2 selepas sarapan makanan Malaysia. Maklumlah baru baliklah katakan. Kemudian kami sama2 mengemas rumah mengikut ruang2 yang telah ditugaskan.
Selesai proses mengemas pada waktu tengahari. Habis je kerja, ngantuk terus datang. Apalagi saya pun merebahkan diri di atas katil dan zzzz…

Alhamdulillah, semuanya senang hati dapat melihat rumah kemas dan cantik seperti sedia kala. Hari ini ada talaqqi di Jami’ Azhar. Hati dah taraddud nak pilih mana satu, rumah ke talaqqi. Alhamdulillah hati ini terbuka untuk ke Jami’. Rindu pada Syeikh dan suasana Azhar As-Syarif yang menjadi pengeluar masyaikh terkenal seluruh dunia.

Saya menyimpan perasaan untuk mempunyai ilmu sehebat itu. Amin…
Talaqqi hari ini berkisar di sekitar kitab Syamail Muhammadiah yang memuatkan sunnah dan cara hidup Nabi melalui hadis2 Baginda.
Doakan saya ye para pembaca untuk terus teguh berdikari dan mencari ilmu di Bumi Anbiya’ ini.

--> Gunakanlah masa yang ada dengan sebaiknya

No comments:

Post a Comment