Friday, January 4, 2013

Exam Exam Exam

Bismillah walhamdulillah...

Hari ini hari keempat untuk peperiksaan semester pertama untuk tahun ini. Selepas berhempas pulas menghafal bermula madah Hasib Ali (Komputer), kemudian Usul Fiqh, seterusnya Tafsir dan Fiqh...

Alhamdulillah, walau apa pun yg terjadi, itulah yang tersurat dalam taqdirNya. Rasa macam dah byk hafal, dah byk baca, tapi dalam imtihan masih tak dapat nak keluarkan sesetengah apa yang dihafal dan dibaca tadi. Itulah kadang2 terfikir adaka disebabkan dosa2 aku yang menyebabkan aku tak mampu untuk menjawab dengan baik. Mungkin2 kadang2 Allah nak ajar aku tak semestinya kita boleh sentiasa di atas. Ya Allah, ampunilah dosa2ku, agar ia tak jadi penghalang untuk menerima ilmu-ilmuMu ya Allah...

Ya Allah, aku mohon, jadikan aku hambaMu yang dapat menerima ilmu ini, ilmuMu yang sangat berharga, ilmu dunia dan akhirat, dapat mengingatinya, dapat mengamalkannya, dan dapat menyampaikannya kepada masyarakat di tanah air kami, bumi tercinta kami, agar kami dapat hidup dalam suasana yang Engkau redhai, bukan dalam keadaan yang Engkau murkai.

Ya Allah, jadikan aku redha dengan segala keputusan yang Aku terima nanti, walau dalam keadaan apa pun. Ya Allah, terangkan hati kami, permudahkan urusan kami, leraikan ikatan (kesusahan bercakap) pada lidah kami, dan fahamkan kata-kata kami...

Amin.

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment