Thursday, March 10, 2011

LaNgKaH PeRtAmA...




Pepatah Inggeris ada mengatakan:
"A long journey starts with the first step"

Jadi, saya berharap langkah hari ini membawa makna yang sangat bermakna untuk semua terutamanya diri saya sendiri pada masa hadapan.

Saya nak kongsi banyak cerita dengan sahabat2. Tapi mungkin banyak kekangan contohnya masa, jarak yang jauh dan sebagainya. Jadi, bila tinggal seorang diri di rumah, mulalah terbayang di fikiran nak buat sesuatu yang boleh buat saya ceritakan apa yang saya tahu pada sahabat2. Kiranya macam sharing2 la kan. Macam adik-beradik. Itulah sebabnya saya merasa untuk terjun dalam bidang penulisan cara ini.

Tapi yang menjadi masalahnya saya tak suka nak fikir nama blog ini, puas otak berligat mencari nama yang sesuai, akhirnya tercetus juga idea untuk menamakan blog ini sebagai 'Jelajah Sana Sini' daripada kotak fikiran ini. Alhamdulillah ada pun nama.

Saya harap blog ini dapat memuatkan kisah pengembaraan saya tak kiralah yang sedih ke gembira ke, supaya saya dapat 'share' pengalaman hidup saya dengan sahabat2 yang mungkin pengalaman yang sama, boleh dikenang kembali, dan mungkin juga ada yang berbeza, sedikit sebanyak dapat memberi idea untuk meneruskan kelangsungan hidup di dunia yang sementara ini. Percaya tak sahabat2 Dunia ini sementara je? Macam bateri, ada jangka hayat dia. Kita ini pun Allah yang pinjamkan setiap anggota agar kita hidup. Tak lama lagi Allah ambillah semula kepunyaan dia. Betul tak?

Jadi, sebelum mata tertutup rapat menyambut seruanNya, apakata kita sama2 beramal soleh agar Tuan kita (kita ini kan hambaNya) sayangkan kita sebab kita rajin bekerja untuk Dia. Kan3x...Ala, macam boslah kan, mesti Bos suka kan kalau pekerja rajin..Haa, mesti mengangguk2 bos kat luar sana.(Apa pula cerita bos2 ni..x faham)

Kepada yang sedang membaca ni, saya harap senang dengan segala kata2 yang tercalit di atas skrin ini ye, tak kira hari ini, esok atau pun bila2. Terima kasih kerana membaca!

Pengembaraan baru bermula! Jom sama2 dengan saya!

Kata hikmah hari ini: Jauh perjalanan luas pemandangan.

No comments:

Post a Comment